Tuesday, November 8, 2011

Pilihan Hidup

Assalamualaikum readers
mcm mana cuti raya meriah ker??
nur biasa2 jer raya dekat KL tak mende nyer la sangat kan
hurm korang ada terfikir tak dalam hidup nie kan semuanya buat pilihan yang beza nyer waktu ko kecik tak ada la mencabar sangat kena buat keputusan alahai setakat duit ada 20 sen nak beli mamee monster ker nak aiskrem malaysia haa pilih jangan tak pilih hehehe

tapi makin ko dewasa makin mencabar la pilihan yang ko kena buat untuk apa yang terbaik dalam hidup kita sendiri sbb dari pilihan tuh la aku rasa terbentuk nya diri kita contoh kalo dari sekolah ko dah sosial so kemungkinan nak kelab malam benda2 yang negatif la jadi nya kan kecuali ko buat pilihan untuk berubah maka nya kehidupan ko akan berubah la kan..

kadang2 pilihan yang orang lain buat tuh pun boleh kita jadikan pengajaran kan..
mcm setengah kawan aku yang pilih untuk kawin cepat sbb nak elak maksiat duit semua cukup dan terancang alhamdulilah 2 tahun berturut-turut aku pergi melawat dia bersalin..ada sesetengah kawan aku plak yang kawin ttba sbb perut ada isi dah lepastuh ttba jer bercerai sbb husband dia sebernanyer penagih dadah mcm mana??

dalam kehidupan aku pun tak semua aku buat pilihan yang bagus kan tapi berlajar dari kesilapan tuh adalah pembelajaran yang paling berkesan kan tapi tuh la kalo nak buat pilihan fikir la baik buruk nya dulu oke..

oke la korang take care
babai semua :)





6 comments:

zOeY zAu YaH said...

hidup adalah mengenai pilihan =)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

huhu~ itulah gunanya solat istikharah dan mengetahui asal usul dia supaya tak tersalah pilih =)

mashita said...

hidup selalu harus ada pilihan .

hyz said...

normal la... dalam kehidupan kita, kita perlu buat pilihan... pilihan kita, mementukan masa depan kita.... so, kena berhati2 dlm memilih...

Yatie Musa said...

setuju2.. so, kena pkir panjang. sebab akibatnye nnti kita yg akn tngung. =)


*ade tag awk kat blog. hihi

YOUsoF said...

Orait, kami dapat mesej dalam entri ni..


Bijak buat pihan, semoga kehidupan akan datang lebih baik insyaAllah..



Ada jugak kawan satu sekolah yang kahwin muda, tapi habis di tengah jalan. Kita kena ambik pengajaran yang ada la kan.