Monday, September 12, 2011

Perangai aku yang paling aku sendiri tak suka

salam sume readers :) mcm mana life oke ker??
skang dah balik kepada rutin lama sbb encik abon pun dah balik berniaga so tahun bila aku akan berdating pun tak pasti sbb aku kena booking dulu baru boleh dating tau sadis tak T___T
oke fine tak nak cakap pasal hal nie dah heheheh..oke skang bila aku dah umur 22 tahun baru aku sedar yang aku ada perangai yang tak reti nak benci org smpi mati walaupun orang tuh buat jahat dekat aku mcm mana pun..

dulu aku ada best friends lelaki bila dia dah ada gf dan kebetulan aku satu kolej dgn gf dia la..aku tak tahu la maybe gf dia jelous bila bf dia rapat dengan aku so dia fitnah dekat budak bilik dia dan budak kelas aku yang aku nak rampas bf dia dengan jaya nya comel kan perbuatan dan aku adalah manusia yang tak suka nak gado2 dengan perampuan lain terutama nya pasal lelaki not my type la kan..aku tak marah pun aku just cakap jangan risau aku takkan rapat dengan bf dia lagi dan bila ko bergaduh dengan bf ko jgn nak panggil aku untuk slow talk dengan bf ko aku sangka bf ko kawan baik aku dan ko pun kawan aku jgak tapi sorry la kawan takkan fitnah kawan dia and u know me better kan kalo nak bf ko tak pyah tggu skang dari dulu lagi faham

dan bila budak perempuan nie mintak maaf mcm aku pun tak ksah apa yang dia dan smpi skang kteorg still contact each other padahal waktu kena fitnah tuh sakit yer hati aku dan bertapa budak kelas aku sendiri padang semacam dekat aku dulu..see bertapa aku cepat lupakan perbuatan org dekat aku..mcm adik beradik atau keluarga betapa la dieorg sakitkan hati aku sometimes bila adik2 aku tak hormat kan aku kadang2 lebih kan kawan2 dieorg tapi tak kira mcm mana aku tetap akan tolong dieorg walaupun ssh mcm mana pun..

walaupun aku selaloo bergado dengan umi dan smpi berdendam bagai tapi bila aku bangun tido sumenyer perasaan dendam tuh pun lenyap mcm tuh jaaa dan walaupun abah mmg berdosa dengan kami anak beranak tapi aku tak pernah nak membenci abah sbb kalo mati2 aku benci abah pun tak guna sbb dia terlampau dekat sangat nama aku jer dah berbinti kan nama dia see dekat kan darah yang mengalir dalam badan aku nie adalah darah dia jgak..

tapi tak elok jgak perangai mcm nie sbb aku pernah di sakiti berulang-ulang kali tapi aku sendiri tetap berada di sisi manusia yang sakiti aku tuh penat dan merana kita sendiri yang sakit perit pun kita tanggung sendiri ibarat menjadi lilin memberi cahaya pada orang lain cuma aku percaya pada allah yang suatu hari nanti orang yang slaloo menyakiti aku bahawa orang ini la akan slaloo berada di sisi dia di kala dia susah dan terjatuh

4 comments:

PinKy MoMMa said...

dulu akak pun suka pendam..bila pendam dia akan jadi dendam..tapi bila kita berkawan ngan org2 yang sentiasa positive..insyaAllah kite pun terdorong utk jadi spt mereka..

buang dendam jauh2..baru nampak keserian muka manis itu ;)

~cik tiram~ said...

hee. baek la cik nur ni... bagus la.. maafkan kesalahan org laen dan tak dendam pun bole buat jiwa kita tenang kan... ;)

YouSOF said...

Memang itu jalan yang terbaik Cik Nur walaupun kadang² pahit nak ditelan..


Tapi tak salah berlembut, asalkan kena cara dan tempat..

Run Away said...

jangan pendam jew...luah kan jew..supaya tak beserabut...;d/salam kenal...;d