Wednesday, March 9, 2011

Kisah naik transport awam

salam sume readers
aku adalah pengguna tegar pengankutan awam kebanyakan tempat yang aku pergi mmg naik bas tak pun tren..bila naik pengangkutan awam nie macam2 perangai yang korg jumpa sakit jiwa tahu aku sbg manusia aku sendiri ada gelagat bila naik pengangkutan awam nie..bila naik tren kan aku tak suka ada jenis manusia yang dia punya stesen ckit punya jauh tapi berdiri jer kat depan pintu so org yang stesen yang dekat2 tuh terpaksa la beralah berdiri berlakang pastuh bila nk keluar tak bagi laluan sabar jer la aku kalo manusia mcm nie la kan mmg aku tolak siap bagi pakej pijak kaki skali nah amik ko jahat tak aku nk marah aku sapa suruh tak nak bg laluan kan..hurm ada lagi muka sikit punya hensem mmg jambu batu habis la kan tapi bila nampak perempuan mengandung buat dekkk jer tak nak bagi tempat duduk dah la duduk dekat tempat untuk org khas mcm ibu mengandung,orang tua dan lain2 la kalo aku jadi perempuan megandung tuh mmg aku sound jer..ye la mula2 hint duk pegang2 perut kan depan pastuh buat muka letih2 ckit..kalo wat dekk jgak mmg tak der hati dan perasaan la tuh..kalo tak larat ckp jer encik jambu batu sye nk duduk boleh saya dah tak larat dah nie..nie ha kadang2 ada manusia suka dgr hp bukak lagu kuat2 takkan earphone 10 ringgit pn tak bole beli..korg tahu bila tgh pening2 pale ttba dibukak nyer lagu dangdut kuat2 lagi sakit jiwa la jawapan nyer..tak termasuk lagi bila terpaksa duk berhimpit-himpit sbg perempuan kena la jaga2 dan bagus nyer kerajaan buat komuter dgn bas untuk perempuan sahaja tapi untuk laluan aku tak der lagi bas mcm tuh..ada lagi kalo bangla2 tuh dah la ketiak bau kuat pastuh boleh diangkat nyer tgh aku nie la pendek paras ketiak dia @____@ apa yang aku boleh cakap tiada kata yang mampu ku ungkapkan..benda2 sume nie boleh elak kalo masyarakat sendiri ada kesedaran sivik kan cume tang bangla tuh kan elok sgt kalo dia ada kesedaran nk pkai deodorent dan part mcm nie la aku tak brape suka nk jadi pendek hehehe..korg ada pengalaman lain ceciter la kongsi eh ^___^

5 comments:

~cik tiram~ said...

haha...naseb2 je paras ketiak dier...haha..memang rezki cik nur laaaa...:D

kesiannya pempuan mengandung tu....:(

cik nur said...

cik tiram : rezeki la smpi muntah2 dah pn hehehe..
mmg kesian manusia skang hati perut tuh tak tahu la nk kata

Lizzie Yasmin said...

alamak nur, mcm baca n3 nie dalam satu nafas jer... Klu wat perenggan , x lar aku baca satu line tue smpai 2 kali..

Aku tak suka bila naik komuter dok tepi bangla or negro.. pergh.. aircond dia tak hingat...

Iris Asli said...

wah baca skali harung ni.. hiks.. warna warni kehidupan kan, nur. hahaha :)

Amirrah Zawani said...

sbb tu tak suka sgt nak kenderaan awam ni.. macam2 ragam org.. kadang2 kita pun rimas.. =_=