Wednesday, June 22, 2011

Menjadi manusia

salam sume readers dah lmer rasa aku tak berpot pet dekat sini :)
hurm hari isnin aku mmg tak larat rasa nak kerja sbb dah tinggal sorg aku mmg gagah kan kerja la jgak nasib baik petang encik abon tak berniaga sbb tak ada stock so dia jemput aku balik kalo tak mmg aku tak gagah nak overtime balik naik bas naik train nak jalan kaki lagi huhh


semalam pun aku MC tido la sepuas nyer dan rehat yer mmg ini la yang aku perlukan pun..
hari start kerja aku rasa lebih segar dan bersemangat rasa nyer..alhamdulilah
apa yang aku nak cakap ialah menjadi manusia mmg sebagai manusia biasa aku mmg busan dengan jalan cerita hidup aku yang sama jer hari2 oke kerja pastuh part time dan kadang dating kejap tak pun hang out dgn kawan2..tuh la kalo boleh aku nak kehidupan yang baru

munking berkerja di pusat peranginan di luar KL dan dah tentu aku akan hidup sendiri dan kerja di tempat yang cantik dan tenang..kalo tak ada serius relationship dgn encik abon maybe aku pun dah kerja dekat luar KL sekarang hehehe tapi sekarang aku hidup dah tanggung jawab dah dan ada perancangan in future dah so aku dah tak boleh buat keputusan secara mendadak dah kan

hurm dan aku fikir apa yang aku ada sekarang aku harus lah menghargai dan menikmati tak sume kehidupan sempurna begitu jgak kehidupan aku sendiri yang penting kita hargai apa yang kita ada dan peluang yang kita dapat dan berusaha untuk menjadi yang lebih baik dan menjadi manusia yang bermanfaat kepada orang lain terutama sekali ibu bapa..tapi aku adalah manusia biasa ada jgak cacat cela nyer tapi yang penting aku ada usaha untuk menjadi yang lebih baik..
bukan manusia mengharap kan semua dari orang lain tanpa berusaha hanya tahu meminta tanpa memikirkan kesusahan yg ibu bapa kita tanggung kan dan mesti hargai peluang jgn la sia2 mcm air mengalir kalo setakat usaha sendiri ko nak bazir kan tak per tapi fikir la usaha parents ko jgn la nak sia-sia kan..

dulu aku suka compare kan life aku dgn orang mcm eh tgk dia tuh lawa sume org suka dia apa la eh kenapa la aku tak lawa mcm dia eh dia pakai barang branded best nyer kenapa aku tak ada eh bf dia kaya kn syok la kan lama2 aku fikir kenapa mesti compare kan life kita dengan orang??life aku sendiri apa yang aku ada dan miliki itu adalah aku maybe kebahagiaan aku bukan terletak pada muka aku yang lawa bukan terletak pada material yang ada dan bukan terletak pada kekayaan bf aku maybe kebahagian aku pada tempat lain yang aku tak nampak dan insyallah aku akan dapat dengan usaha aku yang tersendiri

so sama2 la kita usaha ya kawan2 dan yang penting harus la mendapat kebahagian di dunia dan akhirat
thanks yaa cz reading smpi habis
take care oke
babai


8 comments:

No name said...

nur, pusat peranginan mana, cer cite.. mana tau.. bleh pi single vacation??

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

pusat peranginan? wow...mane tu cik nur?

Izzlorna said...

yerlah sis..keje kat mana tuh?
lorna suka jenjln..hehe....
dan setuju juga...kebahgiaan itu dah tertulis utk semua insan...tak sumer apa yg kita nak, kita leh dapat...pasti ada sesuatu yg bukan mnjdi milik kita....setiap org ada bahagian memasing...kdg rezki dia lebih tp life dia tak bahagia...kdg org tu miskin, tp mempunyai ikatan keluarga yg sgt erat...kdg org tu cantik tp selalu stress sebab byk mslh...

semua orang ada kelebihan & kekurangan memasing...ya betul, hargai dan nikmati apa yg kita nikmati...jalani hidup kita dengan happpyyyyyy2 :) ada masalah bawak berbincang...insyaAllah dipermudahkan....
sama2 la kita memperbaiki taraf hidup kita dgn usaha kita yaaa :)

Elie Lily said...

wah..siap pusat peranginan lagi! hehe

pipahmilda said...

kt mane tuh cik nur?

enyheartsdiamond said...

saya pun selalu banding2 kan life mcm banding2 kan harga.. tp itu lah fitrah manusia :")

Cik Puan Bunga said...

sayangi diri sendiri cik nur.
hargai diri sendiri.

itu akan buat kita bahagia.

:]

YouSOF said...

;)

Cik Nur, kadang² bila kita keje kat tempat A, macam rasa ini yang kurang. Bila kerja kat tempat B, rasa itu pulak yang kurang.. Apa yang penting kita kena enjoy dan hargai apa yang kita ada dan apa yang kita bua sekarang sebaiknya..