Thursday, July 14, 2011

Bila orang yang kita slaloo gaduh pergi kita akan rasa sunyi jer


salam sume readers
angah dah pergi mencari kehidupan dia sendiri mencari apa erti hidup dia dan i yer doakan yang baik2 saja untuk dia dekat tempat baru :)

well aku dgn angah dulu slaloo gaduh dari kecik kot suka berebut mainan maybe perbezaan umur aku dengan dia dan aku dah slaloo main sorg2 ttba ada plak dia so nak share tuh mmg ssh dan bila adik beradik perempuan akan ada perasaan jelous sesama kami itu mmg aku sendiri tak nafikan
kalo kteorg bergadoh tak pyah nak cakap bergusti tak ingt itu tak masuk bertekak mulut lagi hehehee

tapi tuh dulu semakin dewasa dan peristiwa pahit mengajar kami so sekarang bila dia tak ada oke aku rasa sunyi risau dengan keadaan dia tiap hari aku bertanya kepada diri sendiri sihat ker dia dekat sana??dapat ker dia sesuai kan diri dekat sana??dah makan ker dia dekat sana??
kalo boleh biar la dia dekat depan mata aku..aku nak tgk dia sihat depan aku makan depan aku sume aku nak tgk..

well walaupun kteorg slaloo gaduh tapi kami slaloo share jgak mcm pasal kawan2 boyfriend and fesyen tak pun pasal girl talk kan but sekarang dah lain dia ada life yang perlu dia perjuangkan dan aku hanya mampu mendoakan yang terbaik insyallah untuk kehidupan dan future dia :)

dulu waktu aku kecil2 dulu kalo adik aku terbuang ari kecil ker besar ker dalam kain mesti panggil aku so aku la kena cuci kan sume ada kenangan yg aku nak tergelak waktu tikah darjah 1 dan aku darjah 4 ada budak lelaki sekelas dgn dia ikut kteorg balik sambil ikut jerit tikah i love u byk kali oke reaksi aku gelak2 senyum tak per la tapi tikah mmg tak reaksi mcm org tak der perasaan nak kata suka pun tak nak kata tak suka pun yer tak senyum dan tak marah apakah?
itu la diri dia yang aku tak paham kecil2 dulu pendiam tahap apa aku nak bagi nama pun tak tahu..

aku dulu mcm risau mcm mana dia nak bergaul dengan orang tapi sekali dah besar oke jer siap dia advance dari aku time skola dah ada boypren kalo aku nan ado la hehehe..yang tahu hari2 gi skola berlajar gelak2 tido pastuh menyakat orang cikit2 pastuh kalo dengan lelaki garang nak mampos kalo budak lelaki kelas slaloo kena bahasa jiwa bangsa dengan aku hehehe tuh tak der org nak kenan hehehe lagi pun kalo kawan2 aku oke la kalo nak bercinta-cinta aku tak reti ler tapi tuh dulu la kan sekarang nie tak yah cter ler kan hehehe

cuma aku harap masa akan berlalu dengan cepat dan dia akan kembali balik duduk dgn kteorg balik dan aku rindukan famili aku yang riuh rendah dekat rumah aku sekarang aku dah rasa sunyi sbb dia tak ada abh pun dah tak ada coming soon adik ana plak nak per PLKN lagi la..aku dah biasa dengan rumah yang kecil tapi riuh dgn kami sekeluarga bila sorg pergi dan pergi aku rasa mcm dah tak best maybe aku dah biasa kot hidup dengan suasana riuh rendah tak per la maybe satu perubahan dalam hidup aku kot so aku kena sesuaikan diri la kot..

hurm sekarang aku dengan famili sedang membina balik kekuatan dan kami sedang membina apa yang telah hancur kehidupan harus diteruskan aku kena la melalui jalan2 yang berliku yang penting aku harap kami akan slaloo together menghadapi apa sahaja yang mendatang

oke la sume babai and take care
^___^



3 comments:

Anonymous said...

mmg adatlah..bila dkt kita gaduh..jauh bru nk rindu2 psl sunyi haha

cik nur said...

zoey : rasa sunyi dengan rasa sedih jgak :'(

Anonymous said...

bgi air dgn tebing...tkkn tpisah.kuatkn hati,org yg sabar slalu akn dpt bahgia