Friday, July 8, 2011

kenapa ha??

salam sume readers :)
kenapa pemikiran sesetengah orang melayu yang hanya tahu nak sibuk hal orang dan bukan mengambil berat atau menghulurkan bantuan hanya tahu bercakap megumpat dalam hidup tak ada manusia yang sempurna takkan lari dari membuat kesilapan atau kesalahan tapi setiap kesalahan manusia lain tak harus la kita umpatkan atau memberi kutukan lebih baik dijadikan pengajaran dan panduan dalam hidup kita sendiri jgn la kita menghakimi manusia lain atas kesalahan yang telah dia buat..

aku paling tak suka orang menganggu keluarga aku..mengsensasikan lagi apa yang telah tejadi lebih bersikap kepochi dan menyibuk tapi bukan untuk memilih menjadi tangan yang menghulurkan bantuan ataupun bukan memilih untuk menadah tangan mendoakan yang terbaik untuk keluarga kami..setiap panggilan yang hanya mahu menyibuk dan ambil tahu saja bukan panggilan yang mahu memberi bantuan dan semangat untuk kami sekeluarga bangkit tuh hanya la sengelintir kenapa??

setiap manusia membuat kesalahan sama ada kecil atau besar dan sama ada masyarakat nampak atau pun tidak tapi kadang2 di sbb kan satu kesalahan seribu kebaikan yang di sumbangkan hilang sebegitu sahaja apa la hak masyarakat untuk mencaci maki persalah sedangkan kami sekeluarga yang menjadi mangsa masih lagi mendoakan yang terbaik dan biar la tuhan saja yang menentukan nya so siapa kita untuk menghukumi manusia lain dan siapa kita untuk untuk membuat kesimpulan yang muktamad atas kesilapan yang orang lain lakukan

aku paling kesian dekat umi kena tangguang benda2 mcm nie..aku tak benci kan masyarakat
cuma aku tak suka cara pemikiran mcm nie..tapi aku masih lagi bersyukur sbb masih ada lagi sedikit manusia di sekeliling yang membantu kami sekeluarga alahamdulilah dan terima kasih aku ucapkan..di saat gentir mcm nie aku tahu aku dengan keluarga kena sabar dan banyakan berdoa untuk menempuh dugaan yang mendatang dan aku juga tahu semua ini akan berlalu cume memerlukan masa dan aku harap masa tuh akan tiba dengan cepat..

thanks yaa kepada readers yang slaloo memberikan aku semangat dan slaloo dtg jenggah aku disini terima kasih
babai :)

8 comments:

wanie said...

kalau mereka sebok2 tanya di samping itu mereka doakan utk kita pun dah cukup baik kan :)

itu lah manusia cik nur. mereka tak berada di tempat kita. kalau yg ada pengalaman, mungkin diorang akan faham. senyum ye cik nur :)

saharinasaharudin said...

sabar itu payah,tapi maniss.
so,bersabar eh dear.Only Allah knows best,berdoa kepada-Nya spy diberikan kekuatan untuk mghadapi dugaan ini :)

cik nur said...

wanie:hurm ntah la nur rasa sibuk tanya lebih kepada kepochi
tuh la nur setuju dgn wanie org takkan paham kalo tak berada di tempat kita
yer wanie pun senyum slaloo jgak yaa >___<

cik nur said...

saharina: sabar tuh payah tapi manis nur akan ingt pesan nie smpi bila2 anyway thanks yaa for u support :)

aiNa yaZiD said...

sabar ye..=) mulut orang memang susah nak tutup. semoga tabah hadapi dugaan.

enyheartsdiamond said...

mana2 masyarakat pun sama dear.. rambut sama hitam, rambut sama blonde, rambut sama brunette, perangai macam2 :')

Enuni Hanim said...

Hye, tumpang lalu kejap. Nk tumpang promote this blogshop, http://hijab-intrend.blogspot.com/ or can find us kt fb, hijab-intrend blogshop.

Kat sini ada shawls yg sangat cantik dan HOT. (; The latest is, ada custom made shawls yg sangat cantik dan berkualiti tinggi. Takkan menyesal punyaaa. (; Terjah jom? Thankssss!

zOeY zAu YaH said...

manusia begitulah kan.