Wednesday, August 10, 2011

Gemuk Bukan Lagi Penghalang huhuhuhu

salam sume readers yang :)
pembuka entri dah gambar hodoh sedunia yang aku tepek kat blog heheh
manusia ada yang allah bg kelebihan cantik pada luaran nyer tapi tak semua dulu aku adalah manusia yang tak der konfident lansung sbb nyer aku kategori perempuan yang tak lawa dan aku set kan mind aku sapa la aku nie kan..lagi2 bila ada org yang bandingkan kita nie dengan perempuan yang lawa2 :(

tapi sebernanyer perlu ker fikir mcm tuh??aku akan rasa sedih bila orang cakap aku nie mcm2 sebak pun ada sbb sensitif kata nyer..tapi bila jadi sume tuh membuat kan aku kuat menghadapi kehidupan walaupun aku gemuk tapi tak pernah membatas kan aktiviti aku nak panjat bukit ker redah hutan ker rock climbing sume aku pernah buat oke ko hado??

bila tak der konfident lagi2 nak bergaul dengan lelaki bila nampak budak lelaki rasa nak nyorok jer bawah meja mcm mana??lama2 aku sedar yang sebernayer tak semua lelaki tetarik dekat luaran ada yang tertarik dengan personaliti kita betul tak??ada jgak kawan2 bertanya ko nie badan gempal pun ada bf kan tak mcm aku hampeh jaa mcm mana eh ko dapat bf??aku garu2 kepala dengar soalan nie??


bagi aku kenapa mesti cantik or tak itu yang dikira?manusia yang cantik adalah satu kelebihan dalam diri mereka..kenapa mesti aku fikir ish kenapa la aku tak lawa mcm dia??bila fikir mcm nie seolah tak bersykur plak dengan apa yang aku ada apa yang allah pinjam kan padahal sume nyer sempurna seharus nya aku bersyukur seadanyer cantik dan istimewa nyer ada di tempt yang lain so aku harus bersyukur dengan ada nyer

dan aku tak kisah kalo org nak dikriminasi kan perempuan gemuk tak cantik??perempuan gemuk tak lawa lemak belipat-lipat..orang gemuk lembab,

sbb aku cakap org gemuk mmg taklawa tapi comel:) lemak berlipat2 tuh ada kegunaan nyer supaya tak cepat sejuk hahaha..orang gemuk lembab??hello tgk kaki la der stamina gua kuat oke hahhaha

tak kisah orang nak kata yang penting aku jaga kesihatan kalo kolestrol tinggi tak tentu org gemuk jer orang kurus pun ada ateh dah sental makan tak hengat hehehe pape pun yang penting aku hepi dengan keaadan diri aku itu lebih penting sbb kecantikan tuh akan terselah dengan sendiri nyer
oke la korg dah habis pot pet hehe
thanks sbb singgah dekat blog nur yaaa
babai :P



7 comments:

ila said...

suke n3 nie.
x semestinya kurus aje lawa.
ramai gk org2 kurus yg de msalah kolestrol

zOeY zAu YaH said...

betul!!!! saya sokong pendapat cik nur 100% tau

cik nur said...

ila :heheheh..betol tuh yang penting kita kena la jaga kesihatan baik kurus atau gemuk kn:)

cik nur said...

zoey zau yah :weee thanks yaaa

enyheartsdiamond said...

kamu comel di mata saya dear <3

saya pula selalu terasa bila org sentuh ttg soal kulit saya yang agak gelap ni.. sobs..

zOeY zAu YaH said...

hai cik nur..ngorat blh? hahaha

aLieF si Muncung ManiS said...

betul sgt...kurus tak semestinya lawa..dan lawa tak semestinya baek..huhu..btw,,saya pun bukan lelaki yang hensem..tiba2..hehe..salam kenal