Monday, August 22, 2011

Siapa kita??

salam sume readers
selamat hari isnin lately nie kan kalo weekend mcm tak cuti jer sbb busy dengan membuat persiapan raya haish penat pun ada huhh
tapi mengeluh tak baik kan??
dalam kehidupan kita nie alhamdulilah baik sahaja makanan pakai cukup dan kita dikelilingi oleh org2 yang kita sayang alahamdulilah kan tapi mcm mana dengan kehidupan manusia lain??sesetengah manusia yang pernah membuat kesalahan dalam hidup cth pernah menagih dadah..terlanjur hingga melahir kan anak luar nikah ye meraka mmg buat salah tetapi siapa kita untuk menghukum??

semesti nyer kesalahan yang mereka hanya allah sahaja yang balas tetapi sebagai manusia biasa yang ingin berubah apakah tanggung jawab dan peranan kita kepada mereka adakah dengan sisihkan mereka dari keluarga..memandang mereka dengan pandangan yang jijik..tidak memberi mereka peluang perkerjaan dengan alasan mereka adalah bekas banduan yang tak boleh dipercayai..

jadi siapa kita untuk menghukum mereka??sedangkan kita pun bukan manusia yang serba sempurna..seharus nya kita harus memberi mereka sokongan untuk jalan kebaikan so insyallah mereka akan berubah..mata dan otak aku terbuka bila aku melihat suasana manusia2 yang melakukan kesilapan ini betapa aku sebak bila melihat mereka menagis kerana tiada sokongan keluar dan di biarkan terkontang kating bagai manusia tiada arah..mereka menangis dan meratapi segala nyer hanya apa yang aku mampu buat adalah berdoa agar allah permudah kan segalany buat mereka amin

6 comments:

PinKy MoMMa said...

manusia memang pandai menghukum..sedangkan kalau kita pakai baju tak de brand pun org dah pandang kita semacam je kan..

ini kan lagi buat kesalahan..smga kita dijauhkan sifat2 camtu :)

zOeY zAu YaH said...

manusia mmg camtu..ska mghukum dari membantu..smoga kita x de sifat mcm tu =)

Ain Atika Zailani said...

hmm tu lah..macammacam...manusia memang sentiasa tak puas hati..kadang2 salah sendiri tak nampak salah org die dulu yg nampak.. moga kite dijauhi sikap dengki..amin...

enyheartsdiamond said...

kita pun manusia biasa yg acapkali melalukan ksalahan juga :')

cik nur said...

pinky momma :hurm tuh la kak nur pun minta di jauhkan kberperangai mcm tuh
zoey zau yah :tuh la nur tulih entri nie pun sbb nie la
ain atika zailani:tuh la lain orang lain ragam nyer kan
eny:hurm betul tuh so jgn la judge org dengan kesalahan dieorg kan :)

zOeY zAu YaH said...

hai cik nur gojes >_^