Monday, August 1, 2011

Cerita Di Bulan Puasa :)

salam sume readers :)
mcm mana puasa korg harinie ada baik ker??
hari nie hari ke empat puasa so mmg minggu pertama aku akan berbuka dengan famili walaupun tak lengkap mcm dulu T___T
puasa kali nie aku agak teringat dekat angah tak pernah aku berpuasa tanpa dia yallah
kadang2 aku slaloo teringat mcm mana la dia puasa dekat sana makan ker belum mcm mana kesihatan dia kadang2 aku pun risau jgak..aku slaloo tanya dik angah tuh makan apa la dia eh..

aku harap dia sihat2 jer..bila aku berdoa aku akan terbayang kan muka dia tak tahu mcm mana dia mengharungi kehidupan baru dia..secara jujur nyer aku mmg tak sabar nak tggu dia balik aku nak jamu dia dengan makanann yang sedap2 teringat aku sebelum dia pergi hari tuh dia teringin nak makan sate sabar eh angah nnt angah balik akak belikan yer..

alhamdulilah bulan puasa nie sume nyer berjalan dengan lancar..walaupun ada kejadian yang susah sikit tapi aku dah sikit kuar nak harungi dah encik abon pun banyak mebantu keluarga aku bila jadi mcm nie aku rasa bertuah dapat kenal dengan lelaki mcm encik abon ttba aku rasa mcm aku jgn la persia-sia kan dia hargai dia mcm mana dia menghargai aku sayangi keluarga dia mcm mana dia sayang dan dengan ahli keluarga aku..

walaupun aku buat benda yang tersakitkan hati dia tak pernah nak merungut pun aku jer yang suka merungut itu la ini la sume nyer serba tak kena tapi dia oke jer ..walaupun kdg2 ada benda yang dia buat tak kena dan aku plak suka bebel sedunia tapi dia tetap rileks jaa kalo aku plak yang buat salah dia rileks jaa aku sendiri yang akan terasa bersalah :(

dan dari sekarang aku nak hargai setiap manusia yang muncul dalam hidup aku..hargai setiap ukuwah yang terjalin sbb setiap masa tuh takkan berulang lagi kan.. so setiap detik kehidupan ini haruslah di nikmati tak kira pahit atau manis memberikan kesan dalam hidup kita baik yang elok atau pun tak elok..

pape pun kengkawan nur rasa tak terlambat nau ucap selamat menjalani ibadah puasa apa lagi jom kita sama2 topup pahala kita di bulan ramadhan :P
anyway thanks yaa singgah dekat blog nur
babai :)


1 comment:

zOeY zAu YaH said...

prihatinnya cik nur nih =)